2015. április 18., szombat

Varga Sándor-György verse

Halhatatlan millennium


Mikor megszülettem
a törvény kimondta
fekáliád vödörrel öntheted
ablakból az utcára,
de tömlöc jár annak
ki akarattal zúdítja
mások nyakába.

Az ember értéke
tarsolya bendőjében csörgött,
Mi csendben voltunk,
fenekem a vászongatya lyukain
keresztül simogatta a szél.

Nyerges háton udvarról
udvarra hágva,
szedték az adót,
hol volt szép szóban,
hol nem volt vérben,
hol semmi nem volt
életben vagy erényben.

Feleim Istent mindig tisztelték,
hol szeretetből,
hol szabad akaratból,
hol félelemből,
az Úr szót sűrűn és
sok színben használták,
ne tudj,
nem tudok,
ne tudjatok,
nem akarok.

Szép dolgok arannyal párosodtak.
Útszélre gyakran aggattak hullát.

Vicces példaár mit felhozhatok,
vicces mikor sokáig számolok,
Sejtjeim iróniája,
Testben különálló, egyedülálló,
Lélekben százszoros hulla vagyok.

A halál – nem furcsa dolog,
nem volt szokás rákérdeni
hogyan s miért,
rossz ómen.
Néha a szóba is belehal az ember.

A hiány nem létezett,
bár büszkén viselték.

Sok vér volt bennünk,
gyakran színesített sarat.
Ó várj, ez ma is így van…

A lassan vágott seb jobban imponál
Egy apró golyóbisnál,
A perzselt bőr szaga sorsegyengető.
Ha elég látványos a láng,
hatalommal egybenő.

Történelmet győztesen írják,
bár nem érdemlik kiváltságnak.
Magoljátok be a levakartat,
koponyátok nem törve vakaratlanon,
úgy nem ér semmit, mint annak
‘ki nyaka beletekeredett
elfeledett mozgatásába.
Szerencsére a műfényár és a digitális
jelek elvonják a figyelmet a kurvásan
érezhető életről.

S ím-hát itt voltam, itt vagyok,
képednél tovább itt leszek.
Ezer éve jöttem, s a millennáré alatt
rengeteg szarom felgyűlt ezen a helyen.
Bennem, benned, köztünk, körülöttem.

Ti porból lettetek,
szerettetek,
szerettelek,
porrá lettetek,
vagy leléptem,
most pedig itt ülök, láthatatlan
időforgás sarkában statikus pont,
testem változatlan,
lelkem a százados kavarodás
hülyeségeihez sarkant,
bennem éltek, pedig már
rég kihaltam belőletek.
A szenzor pedig azt figyeli,
testem miképp nyeli
vagy veri vissza a fényt.

Hamis irataim tizenöt évente újítom,
képem nekem is változtatnom kell,
úgy a divat mint a technológia miatt.
Tudom, nem túl érdekes gondolatfonalnak,
csak eszembe jutott, a nyakkendő szorít, a vaku villant.
Régi érzésektől mindig nosztalgikus leszek.

(vár az élet,
torkig vetem bele magam,
hurrá!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése